بهترین سیستم عامل برای ترید چه سیستم عاملی است؟

اگر با دنیای رایانه آشنا بوده و به آن علاقه داشته باشید می‌دانید که انتخاب بهترین سیستم عامل برای انواع رایانه‌های شخصی یا سرورها موضوعی جنجالی و داغ است. به طور کلی و عمومی سیستم عامل کامپیوترها عبارتند از: لینوکس و ویندوز. لازم به ذکر است که ویندوز و لینوکس هر یک در نوع خود قدرتمند بوده و بهترین عملکرد را نیز دارا هستند.

شباهت‌های موجود بین لینوکس و ویندوز

در بین دو سیستم عامل نام برده شده شباهت‌های زیادی وجودی دارد. آن دو از دستورالعمل‌های FTP و SFTP پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این امکان می‌توانید به سهولت به سرور متصل شده و انواع فایل‌ها را مدیریت کنید. هر دو سیستم عامل، کلاً از همه زبان‌های پایه‌ای و اصلی، مثل: CSS، HTML و جاوا اسکریپت که جهت توسعه Front-end مورد استفاده قرار می‌گیرد پشتیبانی خواهند کرد. سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس، قادرند از زبان‌هایی همچون: Perl،Python ،PHP  و Ruby پشتیبانی می‌کنند. و همچنین در هر دو می‌توان از بانک‌های اطلاعاتی مثل: MySQL و SQLite استفاده کرد.

معرفی سرور مجازی لینوکس

سیستم عامل لینوکس جزو پرقدرت‌ترین سیستم عامل‌ها بوده و کم هزینه نیز می‌باشد. گفتنی است که این سیستم عامل رایگان بوده و دارای متن باز می‌باشد. حالت مذکور سبب می‌شود تا ارتقای نرم‌افزاری انجام گیرد و کارهای مدیریتی به سهولت و بدون موارد اضافی صورت پذیرند. نصب و پیاده‌سازی لینوکس امری ساده و روان است و گسترش‌دهندگان برنامه‌هایی از قبیل PHP جهت گسترش و اجرای برنامه‌های خود، LAMP را بر روی سرور خود نصب می‌نمایند و Linux، Apache، MySQL و  PHP را با هم نیز دارند. در کنار هم قرار گرفتن این سرویس‌ها بر روی سیستم عامل‌هایی با پشتیبانی Native می‌تواند از این سرورها محیطی یک پارچه و بی‌نقص برای گسترش‌دهندگان PHP فراهم آورد. در کنار همه این مزایای بیان شده سیستم عامل مذکور دارای معایبی نیز می‌باشد. یکی از بارزترین و اصلی‌ترین این مشکلات توانایی پیکربندی است. برای این کار باید وارد لینوکس شده و با استفاده از SSH، از دستورات پیروی کنید.

سرور مجازی ویندوز

اتصال به سرور مجازی ویندوز با یک آی پی اختصاصی تنها با RDP و یا ریموت دسکتاپ انجام می‌پذیرد و بعد از اتصال شما تجربه‌ای مشابه با استفاده از دسکتاپ کامپیوتر خواهید داشت. ASP.NET یکی از انواع تکنولوژی‌های مایکروسافت بوده که مثل PHP جهت گسترش بخش Back-end وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات اساسی موجود در ویندوز، هزینه بسیار زیاد لایسنس آن است.

مشکلات امنیتی سیستم عامل ویندوز و لینوکس

تأمین امنیت برای سرور از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید جهت امنیت از آن سطح آگاهی خوبی داشته باشید. برای این کار می‌توانید از آنتی‌ویروس‌های مخصوص استفاده کرده و همیشه سیستم خود را در حالت بروزرسانی شده نگه دارید.

کدام سیستم عامل جهت استفاده برای سرور مجازی ترید مناسب‌تر است؟

مقایسه این دو سیستم عامل (ویندوز و لینوکس)، کاری دشوار است زیرا هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. باید گفت که مدیریت سرورهای لینوکس امری دشوار است و افراد حرفه‌ای و کار بلد را می‌طلبد اما مدیریت فایل در آن بسیار راحت انجام می‌پذیرد. باید بدانید که اگر سرمایه و بودجه کمی در اختیار دارید بهترین گزینه برای شما این سیستم عامل است. اما بر خلاف موارد گفته شده، مدیریت سرورهای ویندوز و پیکربندی آنان امری سهل و آسان است ولی برای ارتقای آن باید هزینه پرداخت نمایید.

جمع بندی

به طور کلی دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس دارای سابقه درخشان بوده و قدرت برابری دارند. آن دو هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که شما باید با توجه به بودجه و سرور خود یکی از آن دو را انتخاب نمایید.